tvorba web stránky
Zpětné odkazy, anchor text
Dlouhou čas byly (a stále jsou) základem seo, či raději, faktory ovlivňující evaluaci internetových stránek a předně i jeho pořadí ve serp, linkbuilding, keywords, anchor text, důvěryhodnost. Ve běžném pojetí linkbuildingu se opíráme o anchor text v prvé řadě. Ale dneska už může být jasné, že účinek anchor textu v odkazech ztratil svou hodnotu - verifikovaný fakt. Váha anchor textu se snižuje z pohnutek jeho jednoduché manipulace a google se snaží takto omezovat vliv optimalizačních technik. Můžeme najít, že google klade zvláště maximální důraz na relevantní a důvěryhodné zpětné odkazy, socíální signály, kocitaci. Dělat zpětné odkazy je těžké, lidé (snad) pochopili, že odkazy z pochybných katalogů postrádají smysl, sitewide odkazy, patičkové výměny, výměnné systémy taky ne.
Co-citation, kocitace, paralelní citace
Ale vraťme se k ko-citacím (co-citation, paralelní citace). Principy ko-citace používají i vyhledávače k analýze textového obsahu, zjednodušeně se předpokládá, že pokud odkazující stránka odkazuje na dva ruzné dokumenty (webové stránky) pak tyto spolu obsahově souvisejí. Celý článek pak na rechberg.net a SeoMoz